دشمنان قرآن ودین مبین اسلام مدعی هستند اسلام دین
خشونت است وبا زور شمشیر پیشرفت کرده وبرای اثبات
ادعای خود جنگ های رسول خدا را مطرح می کنند وآیات
جهاد را به رخ ما می کشند .
در جواب آن ها عرض می کنیم
جنگ های رسول خدا عموما جنبه دفاعی داشت وبا وجود
دفاعی بودن جنگی مردانه وعادلانه ومنصفانه بود.
رسول خدا وقتی مکه را محاصره کرد دید فرمانده ارتش
اسلام داره فریاد می زنه: امروز روز انتقام است
رسول خدا به او دستور داد بگوید :امروز روز رحمت است.
با وجود آن که بیش از بیست سال از مردم مکه ظلم
وستم دیده بود ولی
تمام تلاشش بر این بود که مکه را بدون خون ریزی فتح
کند
وپس از آن که مکه را فتح کرد فرمود:
بروید همه تان آزادهستید.
واما در باره آیات قرآن باید عرض کنم:
اگر شما واقعا به دنبال حقیقت هستید تمام آیات جنگ
وصلح را کنار هم بگذارد ومطالعه کنید تا نظر اسلام را در
باره جنگ وکشتار بدست بیاورید،نه آن که بی انصافی
کنید وچند آیه را بدون توجه به قبل وبعدش مورد استناد
قرار دهید ونتیجه دلخواه بگیرید!
شما به این بخش از آیه 193 سوره بقره استناد می کنید
که قرآن می فرماید:
وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّی لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ لِلَّهِ
یعنی :
مردم را بکشید تا مسلمان شوند مردم یا باید به زور
مسلمان شوند یا باید کشته شوند(بیش از این دو راه
، راهی ندارند.)
وما عرض می کنیم :
معنای آیه این نیست که شما می گویید برای روشن شدن
حقیقت تمام آیه را می آوریم وترجمه می کنیم.
وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّی لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا
فَلا عُدْوانَ إِلاَّ عَلَی الظَّالِمینَ (193)
ترجمه:
وبکشید آن ها را تا فتنه نباشد ودین برای خدا باشد
واگر[از جنگ]دست بر داشتند عداوت ودشمنی نخواهد
بود مگر برستمگران.
توضیح
دشمنان می خواستند با توطئه های خود رسول خدا
وقرآن ودین اسلام را از بین ببرند وخداوند متعال می
فرماید:
برای جلوگیری از توطئه دشمن ودفع خطر از دینتان
جهاد کنید .
وملاحظه می فرمایید این یک جنگ دفاعی است
نه تهاجمی.
...................................................................................
متن آیات جهاد
سوره بقره
وَ قاتِلُوا فی سَبیلِ اللَّهِ الَّذینَ یُقاتِلُونَکُمْ وَ لا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ الْمُعْتَدینَ (190)
وَ اقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَ أَخْرِجُوهُمْ مِنْ حَیْثُ أَخْرَجُوکُمْ وَ الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ وَ لا تُقاتِلُوهُمْ عِنْدَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ حَتَّی یُقاتِلُوکُمْ فیهِ فَإِنْ قاتَلُوکُمْ فَاقْتُلُوهُمْ کَذلِکَ جَزاءُ الْکافِرینَ (191)فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحیمٌ (192)وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّی لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَلا عُدْوانَ إِلاَّ عَلَی الظَّالِمینَ (193)
الشَّهْرُ الْحَرامُ بِالشَّهْرِ الْحَرامِ وَ الْحُرُماتُ قِصاصٌ فَمَنِ اعْتَدی عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدی عَلَیْکُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقینَ (194)
انفال
قُلْ لِلَّذینَ کَفَرُوا إِنْ یَنْتَهُوا یُغْفَرْ لَهُمْ ما قَدْ سَلَفَ وَ إِنْ یَعُودُوا فَقَدْ مَضَتْ سُنَّتُ الْأَوَّلینَ (38)
وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّی لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ کُلُّهُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ بِما یَعْمَلُونَ بَصیرٌ (39)