سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حقانیت شیعه

اجتماعی

»» چهره های موثر در عصر ظهور 1-(یمانی) - حقانیت شیعه

سیدمرتضی ناصری کرهرودی
حقانیت شیعه اجتماعی

 

»» چهره های موثر در عصر ظهور 1-(یمانی)

یمانی


یمانی از مهمترین چهره های است که پیش از ظهور خروج می کند ظهور یمانی نیز همچون سفیانی از علائم قطعی ظهور است با این تفاوت که یمانی چهره ای سپید و سفیانی چهره ای سیاه در روایات دارند. 


 امام صادق ع در روایتی می فرمایند : (( قیام سه نفر سفیانی سید خراسانی و یمانی در یکسال و یک ماه و یک روز است و هیچکدام مانند پرچم یمانی بر حق نیست چرا که به حقیقت دعوت می کند ))(الارشاد شیخ مفید ص 387)


 

نام مشخصی در روایات برای یمانی ذکر نشده است جز اینکه در برخی از آنها اشاره شده است که احتمالا نام او حسن یا حسین است.(شش ماه پایانی الساده ص 155)


احتمالا همین مشخص نبودن نام یمانی به دلیل حفظ امنیت اوست.چرا که شخصیت یمانی در آخر الزمان بسیار حساس و مهم است و همین حساسیت سبب پیدایش بسیاری از مدعیان دروغین شده است . تا کنون دهها یمانی جعلی در اقصی نقاط جهان ظهور کرده و خاموش شده اند و برخی در غیبتند !!!


در حق بودن یمانی هیچ شکی نیست. امام باقر ع ضمن حدیث بلندی می فرمایند:


(( .....و هر گاه یمانی قیام کرد به سوی او حرکت کن و بشتاب که آن را پرچم هدایت خواهی یافت. احدی از مسلمانان اجازه ندارد با او مقابله کند و هر کسچنین کند جهنمی است چرا که یمانی به حق و صراط مستقیم دعوت می کند.)) ( الغیبه نعمانی ص 171)


باید دانست که یمانی از یمن خروج می کند و خراسانی از ایران و هردو برای مقابله با سفیانی به پا می خیزند وبه تعبیر امام صادق ع این دو نیروی خیر و شر  (( همچون اسبان مسابقه هستند )) و می کوشند از هم سبقت بگیرند.(بشاره الاسلام ص93)


یمانی و قحطانی به احتمال زیاد یکی نیستند چرا که رنگ پرچمی که برای یمانی  سفید و برای قحطانی زرد است. در ضمن قحطانی در مقابله با سفیانی شکست می خورد در حالی که از شکست یمانی در روایت ما چیزی ذکر نشده است


در نهایت یمانی به سپاه امام زمان (عج) می پیوندد و با دستان خود سفیانی را به هلاکت می رساند.


(برگرفته از مجله اندیشه سبز حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی)




تاریخ : پنج شنبه 90/3/26 | 10:23 عصر | نویسنده : سیدمرتضی ناصری کرهرودی | نظرات ()
.: Weblog Themes By Slide Skin:.