سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حقانیت شیعه

اجتماعی

جاذبه های گردشگری اراک خمین وساوه - حقانیت شیعه

سیدمرتضی ناصری کرهرودی
حقانیت شیعه اجتماعی

اراک- در گذر از مرکزی، محوطه های باستانی و شهرهای زیرزمینی درمناطقی چون ساوه و خمین، روزگار تاریخی را برای گردشگران روایت و موزه مفاخر اراک، بزرگان تاریخ کشور را به علاقمندان معرفی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر اراک جایگاه موزه ها، خانه های تاریخی، کاروانسراها، امامزاده ها و همچنین جاذبه های طبیعی از جمله تالاب و کویر میقان و غارهای متعدد است.

در میان آثار تاریخی این منطقه، بازار اراک به همراه کاروانسراها و سراهای متعدد، منزل تاریخی و موزه صنایع دستی حسن پور، حمام تاریخی و موزه مردم شناسی چهارفصل، موزه سلطان آباد، منزل تاریخی خاکباز و موزه مفاخر، مدرسه امام خمینی(ره)، مقبره آقانورالدین عراقی، بنای تاریخی کاروانسرا، قنات و آب انبار ابراهیم آباد، امامزاده عبدالله و آمنه خاتون، امامزاده محمد شهسواران، امامزاده احمد هزاوه، امامزاده 72تن ساروق، بقعه پیر مراد آباد، امامزادگان سنجان، امامزاده ابراهیم(ع) و امامزاده محمد عابد(ع) از جمله جاذبه های تاریخی، مذهبی و فرهنگی این شهرستان است.

از جمله آثار تاریخی شهرستان خمین نیز می توان به بیت تاریخی امام خمینی(ره)، قلعه تاریخی سالار محتشم، شهرها و دستکندهای زیرزمینی خمین، سنگ نگاره های باستانی تیمره و منطقه تفریحی کوه بوجه در دل شهر خمین اشاره کرد.

شهرستان ساوه نیز به دلیل برخورداری از قدمت تاریخی، آثار تاریخی ارزشمندی را در خود جای داده که مسجد جامع یک هزار ساله ساوه مربوط به دوره سلجوقی، محوطه تاریخی آوه، امامزاده سیداسحق، مسجد سرخ، زیارتگاه اشموئیل نبی و مناطق گردشگری سنگستان، کهک و بالقلو از جمله این جاذبه های طبیعی و تاریخی است.




تاریخ : یادداشت ثابت - شنبه 98/9/3 | 10:55 عصر | نویسنده : سیدمرتضی ناصری کرهرودی | نظرات ()
.: Weblog Themes By Slide Skin:.