سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حقانیت شیعه

اجتماعی

چراشیعه شدم - حقانیت شیعه

سیدمرتضی ناصری کرهرودی
حقانیت شیعه اجتماعی

اثبات حقانیت شیعه را در کتاب «چرا شیعه شدم؟» بخوانید

n00183711-bکتاب «چرا شیعه شدم؟» به قلم شیخ محمد امین انطاکی و ترجمه آیت‌الله محمدحسن مرعشی شوشتری در هفت فصل استدلالات نویسنده برای گرایش به مذهب تشیع را تشریح کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب سندی در اثبات حقانیت مذهب اهل بیت رسول اکرم(ص) است و مخاطب را با علل گرایش به مذهب تشیع به خوبی آشنا می‌کند.

«چرا شیعه شدم؟» کتابی است که نویسنده آن «شیخ محمد ‌‌امین ‌الانطاکی» که از علمای شافعی است، پس از تشرف به مذهب شیعه اثنی اشعری و با استفاده و استناد به بیش از یکصد جلد از منابع اصلی مذاهب چهارگانه اهل سنت اعم از شافعی، حنفی، حنبلی و مالکی، سندهایی از تفسیر، مقاتل و تواریخ را در اثبات حقانیت ولایت اهل بیت(ع) با بهره گیری از بهترین اسلوب و بیانی بسیار مستدل و موزون و عباراتی شیوا نگاشته است.

بیوگرافی مولف، عقیده شیعه درباره کتاب و سنت نبوی، نصوصی که از رسول اکرم(ص) در انحصار خلفایش به دوازده نفر وارد شده، نمونه‌های لطیفی از احادیث وارده در فضیلت امیرالمومنین (ع)، گواهی و شهادت برخی علما به اعلمیت علی(ع) و اهل بیت او، ماجرای اندوهبار سقیفه و حادثه‌ای که رخ‌داد، سرفصل‌های هفت فصل کتاب را شامل می‌شوند.

فصل دوم و چهارم کتاب به آیات، احادیث و روایات نبوی در فضیلت امیرالمومنین علی(ع) و اهل بیت(ع) اشاره دارند.

یکی از ویژگی‌های این کتاب این است که نویسنده احادیث فراوان و زیادی را که در کتاب‌های اهل سنت روایت شده‌اند، در اثبات حقانیت شیعه به عنوان دلیل ذکر کرده است.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: «علامه کاشانی در مصابیح خود می‌گوید: تمامی مورخین مسلمین با اختلافاتشان در مذهب، موقف رسول خدا را در روز غدیر خم نوشته و نصب علی(ع) را به خلافت ذکر نموده‌اند و برای عظمت و بزرگی آن روز، همین کافی است که مولفین و نویسندگان و شعرا به آن روز عنایت داشته‌اند و بسیار دشوار است کسی بتواند گفتار آن‌ها را استقصاء کند… به آن‌ها مراجعه کن تا بهتر بشناسی و در عین حال دو کتاب الغدیر و عبقات تو را کافی هستند. قاطبه علمای اسلام در نزول آیه «یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک» به آماده ساختن خلافت برای حضرت علی(ع) در روز عید غدیر خم اتفاق نظر دارند و ورایات حدیث غدیر به تواتر نقل شده‌اند و جمیع مورخین و محدثین آن را تایید کرده‌اند.»

کتاب «چرا شیعه شدم؟» به قلم شیخ محمد امین انطاکی و ترجمه آیت‌الله محمد حسن مرعشی شوشتری با شمارگان دو هزار نسخه در 447 صفحه و به بهای 115 هزار ریال از سوی انتشارات خرسندی منتشر شده است.




تاریخ : یادداشت ثابت - پنج شنبه 93/8/2 | 11:53 عصر | نویسنده : سیدمرتضی ناصری کرهرودی | نظرات ()
.: Weblog Themes By Slide Skin:.