سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حقانیت شیعه

اجتماعی

جد سادات کرهرود - حقانیت شیعه

سیدمرتضی ناصری کرهرودی
حقانیت شیعه اجتماعی

معرفی امامزاده سیدعلیرضا فرزند امام سجاد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بیش از 440 امامزاده در استان قم به خاک سپرده شده‌اند که امامزاده سیدعلیرضا یکی از این امامزادگان محسوب می‌شود.
نسب شریف امامزاده سید‌علیرضا مدفون در بخش شمالی مسجد جمکران با 17 واسطه به امام سجاد(ع) منتهی می‌شود.
وی سید‌جلیل‌القدر، عظیم‌الشأن و بسیار بزرگوار بود، علامه سید‌کیا گیلانی از علمای انساب قرن دهم هجری بیان داشته است: «نسب شریف این امامزاده ضمن نسب سادات ساوه و آبه قرار دارد».
در برخی از مشجرات از امامزاده سید‌علیرضا به عنوان علی بن رضا و یا علی بن رضا الدین یاد شده است که در این صورت یک واسطه بر نسب شریف او اضافه می‌شود.
سید‌علی بر اساس نوشته‌های مشجرات محلی، یک فرزند به نام سید‌حسین داشته که در آوه سکونت داشته است.
مرحوم ناصرالشریعه نخستین شخص از مورخان قمی بوده که این بقعه را به سید‌علیرضا آوی منتسب دانسته است که نظریه او با کتب انساب تطابق دارد و دلایلی در دست است که این انتساب را به یقین تلقی می‌کند.
نوه سید‌علیرضا به نام امامزاده سید‌معصوم جد سادات کرهرود است که مزارش در انتهای نیروگاه قرار دارد و زیارتگاه دوستداران اهل بیت(ع) است.
اجداد امامزاده علیرضا که به سادات آوی، حریری و حوری مشهورند و از مشهورترین خاندان حسینی افطسی ساکن در آوه و ساوه‌اند که در طول تاریخ از شیعیان سخت‌کوش، فعال و از فقهای به نام اهل بیت(ع) بوده‌اند و نام برخی از آنها در کتاب موسوعة الطبقات الفقهاء آمده است.




تاریخ : یادداشت ثابت - چهارشنبه 93/3/1 | 5:30 عصر | نویسنده : سیدمرتضی ناصری کرهرودی | نظرات ()
.: Weblog Themes By Slide Skin:.