سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حقانیت شیعه

اجتماعی

چرا باید روزی مهدی بیاید - حقانیت شیعه

سیدمرتضی ناصری کرهرودی
حقانیت شیعه اجتماعی

چرا باید روزی مهدی فاطمه بیایید؟

850 میلیون نفر در جهان هر شب گرسنه به بالین می‌روند

ناامیدی و یأس 850 میلیون نفر در جهان که هر شب در شمال آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین گرسنه به بالین می‌روند، باعث آشوب‌ها و درگیرهایی در این مناطق شده است.

 2 درصد ثروتمندان بزرگسال به انتدازه بیش از نیمی از خانوارهای جهان ثروت دارند. 

ثروتمندترین مردمان دنیا که تعدادشان به یک‌درصد جمعیت جهان می‌رسد، اکنون 40‌درصد ثروت کره زمین را در اختیار دارند. نتایج بزرگترین تحقیقی که تا کنون درباره توزیع ثروت در جهان انجام شده نشان می‌دهد، آنها که در بخش‌های خدمات مالی و اینترنت فعال هستند بیشترین جایگاه را در میان
ابرثروتمندان جهان به خود اختصاص داده‌اند.

آنتونی شوروکس» رئیس موسسه تحقیقات توسعه اقتصادی سازمان ملل در این باره گفت: شرایط توزیع ثروت در جهان به صورتی است که اگر جمعیت جهان را 10 نفر فرض کنیم، 99 درصد کل ثروت در دست یک نفر و یک درصد نیز در اختیار 9 نفر دیگر خواهد بود.

وی با بیان این که این گزارش جامع‌ترین گزارش درباره توزیع ثروت در جهان است، افزود: اقشار بسیار ثروتمند جهان نسبت به 50 سال پیش بسیار ثروتمندتر شده‌اند.

جدیدترین گزارش توسعه انسانی سازمان ملل حاکی است، درآمد 25 میلیون نفر ثروتمند در آمریکا برابر با 2 میلیارد نفر فقیر در جهان است. (2 میلیارد، 80

برابر 25 میلیون است). در سال 1820، درآمد سرانه در اروپای غربی، سه برابر درآمد سرانه در آفریقا بوده است. در دهه 1990، این میزان به 13 برابر رسید.

بیش از سیصد میلیون کودک گرسنه در جهان بسر می برند
و در هر 4 ثانیه یک کودک بر اثر گرسنگی میمیرد

تنها در کلکته حدود0000 25 کودک شبها را در پیاهرو به صبح میرسانند.

امروزه آمارها شرمآورند: بیش از 13 میلیون کودک در دهه گذشته بر اثر اسهال در گذشتهاند. هر سال بیش از نیم میلیون زن هنگام حاملگی یا زایمان جان

سپردهاند و بیش از 800 میلیون نفر دچار سوء تغذیه بودهاند.

بر اساس آمار سازمان جهانی کار (ILO)، سالانه 250 میلیون کودک 5 تا 14 ساله در جهان محروم از کودکی می‌شوند. طبق این آمار 120 میلیون‌نفر از آنها وارد بازار کار شده و مشغول به کار تمام‌وقت هستند. 61 درصد این کودکان در آسیا، 32 درصد در آفریقا و 7 درصد در آمریکای لاتین زندگی می‌کنند. قاچاق انسان از راه‌های عمده وارد کردن این کودکان به بازار است. به جز کارگری برده‌وار، روسپی‌گری و فروش اعضای بدن کودکان، از دیگر سرنوشت‌های کودکان قاچاق است[1].

در طی حمله ی آمریکا به عراق بیش از 1 میلیون نفر از افراد عادی کشته شته اند در طی جنگ ایران و عراق نزدیک به 2 میلیون از دو طرف کشته شده اند در طی دو جنگ جهانی نزدیک به 150 ملیون نفر کشته شده اند.

بیش از هزاران  بمب اتمی و بیولوژیک تمام مجتمع های مسکونی را هدف گرفته اند و می توانند حیات را بروی کره ی زمین چندین بار از بین ببرند.

اما چه باید کرد:

قرآن کریم می گوید

ا- وَ نُرید أنأ نمن عَلَی الذپنَ اشتَضْعَفوا فِی الارض وَ نَجْعَلهُم اَئمه وَ نَجْعَلَهم اّلوارثین وَ نمکن لَهم فِی الارض وَ نَری فِرعَون وَ هامانَ وَ جنودَهُما مِنهم ما کانوا یَحذرون .

«ما می خواهیم بر مستضعفان زمین منت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم و حکومت شان را در زمین پا بر جا می سازیم و به فرعون و هامان و لشکریانشان، آنچه را از آنها (بنی اسرائیل) بیم داشتند، نشان دهیم!

و هم چنین حافظ شیرای نیز می گوید:

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند...چنان نماند و چنین نیز نخواهد شد.

 

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد

عالم پیر دگر باره جوان خواهد شد

ارغوان جام عقیقی به سمن خواهد داد

چشم نرگس به شقایق نگران خواهد شد.

و همچنین حمید مصدق نیز می گوید

من اگر بر خیزم تو اگر برخیزی همه بر می خیزند

پس بیایید یک بار به پاخیزیم فرج نزدیک است ما به زودی به رهبری مهدی جهان را از شر پلیدی ها پاک می کنیم

میلاد با سعادت امام عصر مبارک باد.




تاریخ : شنبه 90/2/17 | 11:35 عصر | نویسنده : سیدمرتضی ناصری کرهرودی | نظرات ()
.: Weblog Themes By Slide Skin:.