سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حقانیت شیعه

اجتماعی

شناخت علی(ع) شناخت ا نسا نیت است - حقانیت شیعه

سیدمرتضی ناصری کرهرودی
حقانیت شیعه اجتماعی
شاید شناخت برای هرکس با نوع دید او نسبت به علی(ع) متفاوت باشد. شناخت یک ورزشکار از علی(ع) پهلوانی او، یک مظلوم از عدالت او، یک گرسنه از سفره پرکرامت اوست. اما آنچه ارزشمند است شناخت علی(ع) از تمامی جهات است، آنچه علی را علی کرد چه بود؟



آیا سکوت او در برابر حق خود، آیا عدالت او، آیا یتیم نوازی او؛ پس کدام جنبه علی(ع) او را علی کرد که این شخصیت در تمام دوران الگویی کامل است. 




شناخت علی(ع) شناحت انسانیت است، شناخت حقیقت است، شناخت عدالت است. آری علی (ع) در برابر ظلم ، خود را جایز به سکوت نمی دید آنگاه که خلخال از پای زنی یهودی درآوردند فرمود: اگر کسی شنید و از دنیا رفت او را ملالت نکنید.



علی(ع) کیست؟! که جرج جورداق مسیحی آرزو می کند که مادر گیتی چنین فرزندی را به دنیا آورد و نویسندگان اهل سنت و مسیحی در ثنای او قلم فرسایی می کنند. شناخت علی(ع) شناخت یک فرد نیست بلکه شناخت یک تفکر است، شناخت یک ایده و روش است. 



آری آنگاه که کسی به او معرفت نداشت برای اینکه نهال اسلام در آن طوفان نفاق و تزویر از پا در نیاید او مامور به صبر بود. 25 سال از حق خود کنار بود و فقط 5 سال نسیم مهر و عدل او در رأس حکومت بود. هرچند در طول آن 25 سال مرجعی عظیم برای همگان حتی خلفای راشدی بود.



آری علی علی است و شناخت او شناخت همه نیکی ها و خوبی هاست. اما شناخت او باید با آگاهی باشد. خود فرمود: "دوکس در برابر من در هلاکتند، آنکس من را از آنچه هستم بالاتر بداند و آنکس ازآنچه هستم پایین تر بداند ".



علی(ع) چه می دید که زندگی برایش مانند خار در چشم و استخوان در گلو، چرا فقط محل درد دل او چاههای کوفه و نخلستانهای مدینه بود، علی(ع) را چرا آنان که در زمان او بودند نشناختند، در صورتی که همه به عدالتش و هم به مروتش اعتراف داشتند. 



او را نشناختند یا نمی خواستند بشناسند،آنان سر در میان پاههای خود برده بودند و خود را به گنگی زده بودند، گوشهایشان را گرفته بودند و نمی خواستند صوت عدالت و انسانیت را بشنوند.



آن زمان که قرآن ها را بر نیزه دیدند و علی(ع) فریاد برآورد که قرآن ناطق منم، آن زمان که فنته را بر شتر سرخ دید و فریاد برآورد که اینان همه نیرنگند و آن زمان که مالک اشتر تا یک قدمی چادر معاویه رفت تا او را هلاک کند و علی(ع) او را امر به بازگشت نمود.



آری آنها به مقتضیات زمان خود علی(ع) را نشناختند و ما به مقتضیات زمان خود. آری هنوز هم صدای مظلومیت علی(ع) به گوش می رسد، آیا بعد از گذشت بیش از 1400 سال از علی(ع) و حکومت او هنور او در میان ما غریب نیست؟



آیا خواستیم او را واقعا بشناسیم، آیا خوستیم از او بدانیم، آری علی(ع) نه تنها در آن زمان، حتی در میان ما شیعیان هنور هم مظلوم است



تاریخ : پنج شنبه 89/5/21 | 11:38 عصر | نویسنده : سیدمرتضی ناصری کرهرودی | نظرات ()
.: Weblog Themes By Slide Skin:.