سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حقانیت شیعه

اجتماعی

عجایب خلقت خدا - حقانیت شیعه

سیدمرتضی ناصری کرهرودی
حقانیت شیعه اجتماعی
نوشته شده در  عجایب مخلوقات درقرآن



به نام خالق موجودا ت

 

این آفرینش خداست ؛ حال به من نشان دهید کسانی که غیرخدایند چه چیزی آفریده اند ؟....

تفکری درعجایب خلقت موجودات شفاف

خداوند تبارک و تعالی ملحدینی را که ادعامی کنند جهان هستی به صورت تصادفی شکل گرفته است ، مورد خطاب قرار داده و می فرماید :

این آفرینش خداست ؛ حال به من نشان دهید کسانی که غیرخدایند چه چیزی آفریده اند ؟

( سوره مبارکه لقمان آیه 11)

انسان مؤمن به طور دائم نیازمند تفکر و تعقل در مخلوقات خداوند  می باشد تا بر یقین و ایمان خود بر این خالق عظیم بیفزاید .... چگونه خداوند این مخلوقات را آفرید و برایشان امکانات کسب روزی و ادامه حیات را قرار داد ؟ .... وما امروزه این مخلوقات شفاف را مورد بررسی و کنکاش قرار می دهیم تا با تفکر در آنها به تسبیح خداوند بلند مرتبه بپردازیم و بگوییم :

خداوند خالق هرچیز است و او بر هر چیز نگهبان است . ( سوره مبارکه زمر آیه 62)

خداوند برای برخی از مخلوقات اجزای شفافی قرار داده است تا از این طریق به آنها برای کسب غذا و دور کردن دشمنانشان کمک کند :

پروانه ای با دو بال شفاف ؛ به طوریکه ما می توانیم از میان بال این پروانه به وضوح طرف مقابل آن را ببینیم و این سیستم به پروانه کمک می کند تا دشمنانش را بترساند ؛ چراکه این وضعیت یک حالت ناشناخته و غیر آشنا در عالم حیوانات است . در حقیقت خداوند این موجود را با این شکل عجیب مجهز کرده تا بتوانند از خودشان محافظت کنند .

یک ماهی با سر شفاف .... سبحان الله !

همانطور که مشخص است اجزایی از مغز این ماهی به خوبی نمایان است و این ماهی به صورت بالفعل  موجودی ترسناک برای دشمنانش به شمار می رود . خداوند بلند مرتبه این شفافیت را وسیله ای برای حمایت این ماهی از خود در برابر محیط اطرافش و قدرتی دفاعی برای او قرار داده است .

پس آیا این خالق قدرتمند و حکیم عاجز است که شر یا بدی را از بنده مؤمنش دور کند ؟! همان خداوندی که خود می فرماید : لااله الا الله

در اینجا قورباغه شفاف و زیبایی را می بینیم که از مخلوقات خداوند است و از درون این جاندار عجیب می توانیم عظمت خالق بلند مرتبه را مشاهده کنیم !

جوهر افشان شفاف دریایی که چشمانش برق می زند و راه تاریک دریا را می شکافد تا شکار خود را به دست آورد . حال با خود تصور کنید که خداوند سبحان از فضل و کرم خویش این مخلوق را در اعماق دریا فراموش نکرده است و برای او اسباب کسب روزی و ادامه حیات را مهیا کرده است !

عروس دریایی که خداوند او را با شاخک های بسیار حساس مجهز نموده است تا از این طریق راه خود را پیدا کند و شکارش را به دام بیندازد !

یک ماهی دریایی کوچک که عمرش فقط چند روز است و به دلیل عدم وجود نیروی دفاعی ، خداوند حکیم او را فراموش نکرده است و برایش خاصیت شفافیت را قرار داده است تا با این مکانیسم بتواند از خودش دفاع کند ! سبحان الله !

جوهر افشان دریایی که با رنگهای قرمز و ارغوانی می درخشد و بیش از300 نوع مختلف از این حیوان زیبا در دریاها زندگی می کنند .

حلزون دریایی شفاف که می تواند اشکال متعددی به خود بگیرد و در این عکس شکل قلب را به خود گرفته است .

ماهی شفافی که cowfish  نامیده می شود و خداوند او را با نیروی درخشندگی مجهز کرده است .

عکسی از یک جاندار شفاف که معده اش از جلبک های سبز پر می باشد و در این تصویر به طور واضح نمایان است !

و این جاندار دریایی دیگری است که می تواند نورهای درخشانی با رنگهایی جذاب و خیره کننده از خود منتشر کند و این خصوصیت باعث ترساندن دشمنانش و حمایت از خود در برابر خطرات می گردد .

سپاس و ستایش خداوندی را سزاست که هر چیزی را آفریده و می فرماید :

خداوندی که آسمانها و زمین برای اوست وهرگز فرزندی نگرفته وشریکی در هستی ندارد و تمام موجودات را او آفریده است و به تقدیر خود حد و قدر هر چیز را معین کرده است .

( سوره مبارکه فرقان آیه2)




تاریخ : یادداشت ثابت - چهارشنبه 96/2/14 | 7:43 عصر | نویسنده : سیدمرتضی ناصری کرهرودی | نظرات ()
.: Weblog Themes By Slide Skin:.